TOYOTA ELECTRIC CRUISER

Nulové emise – řešení pro vozy Toyota Land Cruiser používané v podzemní těžbě

Modelová řada Land Cruiser 70 je nejběžněji používaným lehkým vozidlem pro nasazení v podzemním provozu. Žebřinový rám a nápravy Heavy Duty jsou jako stvořené pro náročné podmínky, které dané prostředí přináší, a základní konstrukce činí z Toyoty Land Cruiser ideální platformu pro vlastní přestavby upotřebitelné v různých typech nasazení v podzemním provozu.

Emisní hodnoty motorů 1HZ však nesplňují úrovně emisních norem Euro 5 nebo Tier 4. Práce a provoz v podzemí kladou vysoké nároky na ochranu zdraví a čistý vzduch; tím jsou dny dieselových motorů Toyota Land Cruiser pro toto použití takřka sečteny.

S ohledem na výše uvedené informace a na zpětnou vazbu ohledně nákladů na údržbu, kterou získáváme od našich zákazníků, jsme společně s našimi partnery vyvinuli novou řadu Toyota Land Cruiser s nulovými emisemi. Do motorového prostoru je umístěn Li-Ion akumulátor a elektrický motor Bosch, který nahrazuje spalovací motor a přímo pohání původní rozdělovací převodovku Toyota. Celý systém je řízen elektronickou řídící jednotkou (ECU), která zajišťuje řízení spotřeby energie a zatížení, rekuperaci, řízení bezpečnosti a poskytuje diagnostické rozhraní prostřednictvím technologie Bluetooth.

Vysokovýkonnostní platforma

  • 32-Bit Power Architecture dvoujádrový MCU s koncepcí funkční bezpečnosti pro SIL2 a ASILC
  • 16-Bit automotive MCU pro redundantní procesování a monitoring bezpečnosti
  • Řízení spotřeby, výkonu a bezpečnosti
  • Ovládání vozidla a integrace komponent systémové elektroniky

Functionalita

  • Ovládání systému
  • Řízení spotřeby
  • Rekuperace (Brake Energy Recovery)
  • Řízení dobíjení (400 V and 230 V)
  • Řízení bezpečnosti (nouzové přerušení vysokonapěťového okruhu)
  • Diagnostika prostřednictvím bluetooth připojení k aplikaci v chytrém telefonu

Elektronika Bosch Power

  • Výkon při napětí 400V 90 kW
  • DC/DC měnič 12 V / 2.5 kW
  • Napětí 12 V až VN do 400 V
  • Životnost 8000 h
  • Hmotnost 10 kg

Motor Bosch E-Drive

  • Výkon (max. / stál.) 90/ 60 kW
  • Točivý moment (max. / stál.) 200 / 90 Nm
  • Max. otáčky 12.800 rpm
  • Životnost 8000 h
  • Hmotnost 31 kg

Převodovka Bosch

  • Převodový poměr i = 3.086
  • Točivý moment s převodovkou
    615 / 275 Nm
  • Max. otáčky 4147 rpm
  • Životnost 8000 h
  • Hmotnost 17 kg

Sestava baterií 46 kWh

  • Cell typ Samsung INR 18650 29E
  • Kapacita 133.4 Ah
  • Uložená energie 46.1 kWh
  • Li-Ion Technologie
  • Jmenovití napětí 345.6V
  • Minimální napětí 288 V
  • Maximální napětí 394 V
  • Souvislé vybíjení 300 A
  • Chladicí systém
  • IP ochrana IP67
  • Hmotnost 300 kg

Palubní rychlá nabíječka 22kW

  • Vstupní napětí AC jednofázové
    200–250 V
  • Vstupní napětí AC trojfázové
    260–440 V
  • Max. vstupní proud (3f, každá fáze)
    32 A
  • Max. vstupní proud (1f) 15 A
  • DC výstupní napětí 1f 200–450 V
  • DC výstupní napětí 310–430 V
  • Hmotnost 12 kg
  • IP ochrana IP6k9k

Elektrická vývěva Continental

Elektrické vodní čerpadlo Pierburg

Elektrické čerpadlo servořízení ZF

Climate Control kompresor Denso

Mobilní dobíjecí jednotka

  • Rychlonabíjecí mobilní jednotka
    22 / 43 kW
  • Max. dobíjecí proud 32 / 63 A
  • Jedno- nebo trojfázové dobíjení
    230 / 400V
  • Připojení Bluetooth

Řízení systému

Vysokovýkonnostní platforma 32-Bit Power Architecture MPC5643L / Leopard Dual Core koncepcí funkční bezpečnosti pro SIL2 a ASILC. Řízení spotřeby, výkonu a bezpečnosti. Ovládání vozidla a integrace komponent systémové elektroniky

  • Ovládání systému
  • Řízení spotřeby
  • Řízení dobíjení
  • Řízení bezpečnosti
  • Rekuperace
  • Diagnostika

Inovativní design

  • Hliníková skříň | Polykarbonátový přední kryt a protireflexní úpravou
  • Displej 1280x768) | Zorný úhel 85°
  • Svítivost 1000 cd/m2 (čitelnost při přímém slunečním osvětlení)
  • Vnější tlačítka pro volbu funkcí | Integrovaný reproduktor | Volba grafického rozhraní
  • Propojení pomocí CAN BUS | analogové i digitální vstupy

Technické údaje

  • Elektrický výkon (max./ stál.)
    90 / 60 kW
  • Točivý moment (max. / stál.) s převodovkou (i = 3.086) 615 / 275 Nm
  • s rozvodovkou (i = 2.295) 1411 / 631Nm
  • Maximální rychlost na poz. komunikaci 130 km/h
  • Stálá rychlost mimo poz. komunikace při 15% 35km/h
  • Max. stoupavost 45%
  • Dojezd na poz. komunikacích 150 km
  • Dojezd mimo poz. komunikace 60 km
  • Uložená energie 46,1 kWh
  • Doba dobíjení (22 / 43 kW) 2/1 h

 

Technické údaje ukazují parametry plně nabitého vozidla o hmotnosti 3500 kg a ukazují, že elektrický Land Cruiser má velký potenciál. Standardní sestava baterií 46kWh nabízí dojezd 80-100 km; v závislosti na požadovaném dojezdu nabízíme baterie s větší či menší kapacitou.

Pracovníci v podzemí pocítí přínosy tohoto řešení na vlastní kůži, počínaje nejdůležitějším požadavkem na eliminaci škodlivých emisí, přes snížení hluku až po snížení tepelné zátěže ze spalovacích motorů, které se dříve v hlubinných dolech používaly.
Přestavba na elektrický pohon nejen přináší nulové emise a zlepšuje výkon, ale navíc umožňuje dosáhnout vysokých úspor v nákladech na údržbu. Spolehlivé elektrické součásti vyžadují méně údržby a tím i menší prostoje. Největších úspor však lze dosáhnout v oblasti spotřeby energie, neboť odpadají náklady na odvádění plynů a tepla ze štol a na přívod čerstvého. U vozidel s čistě elektrickým pohonem je výrazně menší také poruchovost, a úspory jsou ještě vyšší, čím hlubší je důl.

S touto elektrickou konverzí je řada elektromobilů Toyota Land Cruiser budoucností podzemního dobývání a příspěvkem k proměně podzemního pracovního prostoru ve zdravější, čistší a všeobecně lepší místo k práci.

Datum realizace: 2017


Fotogalerie


Copyright © 2017 Dajbych, s.r.o., Všechna práva vyhrazena

↑ nahoru

Tvorba www stránek BARTON STUDIO s.r.o. - webdesign Plzeň