VDS DEFENDER S BEZSTUPŇOVOU PŘEVODOVKOU
Společnost VDS vyvíjí inovativní systémy pohonu pro terénní pracovní vozidla. V ČR představuje společnost DAJBYCH v premiéře bezstupňovou převodovku pro Land Rover Defender.
Hybridní systém pohonu VTP definuje novou generaci kontinuálně proměnlivé převodovky. Ta funguje na principu hydrostaticky-mechanického a elektricky-mechanického dělení síly.
Výhody bezstupňové převodovky
Zlepšení mobility a bezpečnosti
- permanentní přenos kroutivého momentu mezi motorem a koly – stálá kontrola rychlosti
- spalovací motor může být použit k brždění vozidla, a to až k úplnému zastavení bez použití brzd a tedy jejich přehřívání, což klasické systémy s automatickou převodovkou neumožňují
- plynulý start/rozjezd vozidla
- není potřeba redukční převodovky
- naprosto unikátní systém „samovyproštění“ rozhoupáním uvízlého vozu (tohoto efektu nelze dosáhnout ani mechanickou ani automatickou převodovkou)
Ochrana pohonu
- žádné přehřívání motoru díky vysokým otáčkám
- žádné pálení spojky
- motor pracuje stále v optimálních podmínkách
- kick-down funkce pro maximální akceleraci
Komfort řízení
- žádné přerušení točivého momentu během akcelerace a brždění
- plně automatický provoz
- vysoká rychlost vozu při nízkých otáčkách
- tempomat
Aplikace
- žádný zásah do konstrukce vozu při výměně klasické převodovky za systém VDS
- aplikace systému VDS do všech vozů Defender s rozvorem 110“ a 130“ bez omezení stáří a proběhu km
- aplikace systému VDS pro civilní i vojenské verze Defender
Defender s bezstupňovou převodovkou VDS má permanentní pohon 4x4 a mechanickou uzávěrku diferenciálu.