TOYOTA ELECTRIC CRUISER
Nulové emise – řešení pro vozy Toyota Land Cruiser používané například v podzemní těžbě
Modelová řada Land Cruiser 70 je často používaným lehkým vozidlem pro nasazení v podzemním provozu. Žebřinový rám a nápravy Heavy Duty jsou jako stvořené pro náročné podmínky, které dané prostředí přináší, a základní konstrukce činí z Toyoty Land Cruiser ideální platformu pro vlastní přestavby upotřebitelné v různých typech nasazení.
- dojezd 60 (terén) /150 (silnice) km
- eliminace škodlivých emisí
- vysoké úspory v nákladech na údržbu a provoz
- snížení hluku a tepelné zátěže
- snížení spotřeby energie
Práce v některých provozech klade vysoké nároky na ochranu zdraví a čistý vzduch a limity hluku. S ohledem na výše uvedené informace a na zpětnou vazbu ohledně nákladů na údržbu, kterou získáváme od našich zákazníků, jsme společně s našimi partnery vyvinuli novou řadu Toyota Land Cruiser s nulovými emisemi. Do motorového prostoru motoru je umístěn Li-Ion akumulátor a elektrický motor Bosch, který nahrazuje spalovací motor a přímo pohání původní rozdělovací převodovku Toyota. Celý systém je řízen elektronickou řídící jednotkou (ECU), která zajišťuje řízení spotřeby energie a zatížení, rekuperaci, řízení bezpečnosti a poskytuje diagnostické rozhraní prostřednictvím technologie Bluetooth.
Vysoko výkonnostní platforma
- 32-Bit Power Architecture dvoujádrový MCU s koncepcí funkční bezpečnosti pro SIL2 a ASILC
- 16-Bit automotive MCU pro redundantní procesování a monitoring bezpečnosti
- Řízení spotřeby, výkonu a bezpečnosti
- Ovládání vozidla a integrace komponent systémové elektroniky
Funkcionalita
- Ovládání systému
- Řízení spotřeby
- Rekuperace (Brake Energy Recovery)
- Řízení dobíjení (400 V and 230 V)
- Řízení bezpečnosti (nouzové přerušení vysokonapěťového okruhu)
- Diagnostika prostřednictvím bluetooth připojení k aplikaci v chytrém telefonu
Elektronika Bosch Power
- Výkon při napětí 400V 90 kW
- DC/DC měnič 12 V / 2.5 kW
- Napětí 12 V až VN do 400 V
- Životnost 8000 h
- Hmotnost 10 kg
Motor Bosch E-Drive
- Výkon (max. / stál.) 90/ 60 kW
- Točivý moment (max. / stál.) 200 / 90 Nm
- Max. otáčky 12.800 rpm
- Životnost 8000 h
- Hmotnost 31 kg
Převodovka Bosch
- Převodový poměr i = 3.086
- Točivý moment s převodovkou
- 615 / 275 Nm
- Max. otáčky 4147 rpm
- Životnost 8000 h
- Hmotnost 17 kg
Sestava baterií 46 kWh
- Cell typ Samsung INR 18650 29E
- Kapacita 133.4 Ah
- Uložená energie 46.1 kWh
- Li-Ion Technologie
- Jmenovití napětí 345.6V
- Minimální napětí 288 V
- Maximální napětí 394 V
- Souvislé vybíjení 300 A
- Chladicí systém
- IP ochrana IP67
- Hmotnost 300 kg
Elektrická vývěva Continental
Elektrické vodní čerpadlo Pierburg
Elektrické čerpadlo servořízení ZF
Climate Control kompresor Denso
Palubní rychlá nabíječka 22kW
- Vstupní napětí AC jednofázové
- 200–250 V
- Vstupní napětí AC trojfázové
- 260–440 V
- Max. vstupní proud (3f, každá fáze)
- 32 A
- Max. vstupní proud (1f) 15 A
- DC výstupní napětí 1f 200–450 V
- DC výstupní napětí 310–430 V
- Hmotnost 12 kg
- IP ochrana IP6k9k
Mobilní dobíjecí jednotka
- Rychlonabíjecí mobilní jednotka
- 22 / 43 kW
- Max. dobíjecí proud 32 / 63 A
- Jedno- nebo trojfázové dobíjení
- 230 / 400V
- Připojení Bluetooth
Řízení systému
Vysokovýkonnostní platforma 32-Bit Power Architecture MPC5643L / Leopard Dual Core koncepcí funkční bezpečnosti pro SIL2 a ASILC. Řízení spotřeby, výkonu a bezpečnosti. Ovládání vozidla a integrace komponent systémové elektroniky
- Ovládání systému
- Řízení spotřeby
- Řízení dobíjení
- Řízení bezpečnosti
- Rekuperace
- Diagnostika
Inovativní design
- Hliníková skříň | Polykarbonátový přední kryt a protireflexní úpravou
- Displej 1280x768) | Zorný úhel 85°
- Svítivost 1000 cd/m2 (čitelnost při přímém slunečním osvětlení)
- Vnější tlačítka pro volbu funkcí | Integrovaný reproduktor | Volba grafického rozhraní
- Propojení pomocí CAN BUS | analogové i digitální vstupy
Technické údaje
- Elektrický výkon (max./ stál.)
- 90 / 60 kW
- Točivý moment (max. / stál.) s převodovkou (i = 3.086) 615 / 275 Nm
- s rozvodovkou (i = 2.295) 1411 / 631Nm
- Maximální rychlost na poz. komunikaci 130 km/h
- Stálá rychlost mimo poz. komunikace při 15% 35km/h
- Max. stoupavost 45%
- Dojezd na poz. komunikacích 150 km
- Dojezd mimo poz. komunikace 60 km
- Uložená energie 46,1 kWh
- Doba dobíjení (22 / 43 kW) 2/1 h
Technické údaje ukazují parametry plně nabitého vozidla o hmotnosti 3500 kg a ukazují, že elektrický Land Cruiser má velký potenciál. Kromě standardní sestavy baterií 46kWh nabízíme v závislosti na požadovaném dojezdu baterie s větší či menší kapacitou.
Přestavba na elektrický pohon nejen přináší nulové emise a zlepšuje výkon, ale navíc umožňuje dosáhnout vysokých úspor v nákladech na údržbu. Spolehlivé elektrické součásti vyžadují méně údržby a tím i menší prostoje. Největších úspor však lze dosáhnout v oblasti spotřeby energie, neboť odpadají náklady na odvádění plynů a tepla ze štol a na přívod čerstvého. U vozidel s čistě elektrickým pohonem je výrazně menší také poruchovost, a úspory jsou ještě vyšší, čím hlubší je důl.
S touto elektrickou konverzí je řada elektromobilů Toyota Land Cruiser budoucností podzemního dobývání a příspěvkem k proměně podzemního pracovního prostoru ve zdravější, čistší a všeobecně lepší místo k práci.
Kontakt
Ing. Jan Valenta, vedoucí prodeje Toyota, +420 724 129 538, jan.valenta@dajbych.cz