LAND CRUISER 300: VLAJKOVÁ LOĎ TOYOTY – VYLEPŠENÝ LUXUS I TECHNOLOGIE
Land Cruiser má po 14 letech novou generaci. Tedy ten velký, nově s označením 300. Dobré věci totiž vydrží a nepotřebují rychlé změny.
Impozantní Land Cruiser 300 je důkazem. Na první pohled poznáte, že je to pořád Land Cruiser, přitom vypadá skvěle. A hlavně, je to rámový off-road s kvalitní mechanikou a spolehlivou elektronikou. Motor se sice zmenšil, ale benzínová 3,5litr twin-turbo V6 se 415 koňmi a a 650 Nm točivého momentu je pořádná nálož, zvlášť když zhubnul o 200 kilo. Veškerá tato síla je přenášena na kola prostřednictvím zcela nové 10stupňové automatické převodovky navržené tak, aby zlepšila jízdní výkon, spotřebu paliva a tichost.
O terénních vlastnostech asi mluvit nemusíme. Odolnost šasi Toyota vyzkoušela během náročných testů, ke kterým si přizvala závodní řidiče i z Rallye Dakar. Nová úroveň funkčního luxusu znamená, že i ty nejnáročnější cesty jsou hladké.
Zatímco Land Cruiser 300 pokračuje v drsném duchu svých předchůdců, zaznamenal také obrovský pokrok v komfortu a technologii interiéru. To platí i funkcích pro bezpečnost posádky.
koncepce karoserie na rámu
snížení hmotnosti až o 200 kilogramů
benzínový motor 3,5l twin-turbo V6 se 415 koňmi a a 650 Nm točivého momentu
z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy
10stupňová automatická převodovka sníží emise a spotřebu až o 10 %
infotainment s dotykovou obrazovkou 9" nebo 12,3" si zachovává základní ovládání robustnímii tlačítky a otočnými voliči
moderní bezpečnostní systémy
délka 4 999 mm, šířka 1 980 mm a rozvor 2 850 mm
tažený přívěs 3,5 t
přední nájezdový úhel 32°, zadní 24°; světlá výška 230 mm
systém multi-terrain monitor, nabízející pohled z kamer kolem vozu i pod ním, nový volič režimů, nabízející ještě lepší trakci v terénu díky novým režimům Deep snow a Auto, systém E-KDSS (Electronic Kinetic Dynamic Suspension System)