EVOQUE A DISCOVERY SPORT 2021: PLUG-IN HYBRID
Obě oblíbená kompaktní SUV přináší pro modelový rok 2021 řadu novinek. Tou největší je samozřejmě možnost plug-in pohonu. Tím to vylepšení nekončí. Na co se ještě můžeme těšit?
- Nejmodernější multimediální systém Pivi a Pivi Pro.
- Software-Over-The-Air umožňuje pravidelné aktualizace softwaru vozu na dálku bez nutnosti návštěvy autorizovaného servisu.
- Nový systém Cabin Air Filtration zachytává jemné částice, alergeny, pyl, a dokonce i silný zápach. Prostřednictvím informací zobrazených na dotykové obrazovce se mohou zákazníci ujistit, že vzduch v interiéru je čistší než vzduch venku.
- Komplexní nová technologie zahrnuje soustavu kamer 3D Surround Camera, respektive nové systémy Rear Traffic Monitor a Rear Collision Monitor.
- Edice Discovery Sport Black Special Edition s výkonem 290 k a Range Rover Evoque Nolita Edition inspirováná módní čtvrtí v New Yorku
PLUG-IN HYBRIDNÍ POHON
Range Rover Evoque a Land Rover Discovery sport plug‑in hybrid se dokonale hodí pro jízdy ve městě i víkendové výpravy. Nabízí ryze elektrický pohon s nulovými emisemi a lze ho nabíjet pomocí rychlonabíječky na stejnosměrný proud (80 % kapacity baterie se nabije za půl hodiny). Elektromotor má zásluhu i na velmi zajímavé dynamice.Tato nová motorizace se pro oba modely stává také tou nejsilnější.
Nový pohon PHEV splňuje nejmodernější požadavky a ve svém segmentu si připisuje doposud jedinečné jízdní výkony. Verzi P300e pohání tříválcový zážehový motor ve spolupráci s elektromotorem.
-
až 66 km čistě elektrický dojezd bez emisí
-
kombinovaná spotřeba 1,4, resp. 1,6 l / 100 km
-
výkon 227 kW (309 k) a krutící moment 540 N.m
-
zrychlení na stovku za 6,4, resp. 6,6 s
-
pohon čtyř kol
Tříválcový zážehový agregát Ingenium s objemem 1,5 litru dodává vozidlu výkon 200 koní, který se pomocí nově vyvinuté 8stupňové automatické převodovky přenáší na přední kola. Ze zadní osy poskytuje spalovacímu motoru asistenci elektromotor o výkonu 109 koňských sil, napájený akumulátorem s kapacitou 11,3 kW. Výsledkem je systémový výkon 309 k a 540 Nm, tvořící horní výkonovou laťku obou vozidel.
Za zmínku stojí zejména umístění akumulátoru vprostoru pod 2. řadou sedadel. Zásluhou zvolenéh ořešení nedochází ke zmenšení dostupného prostoru ani v prostoru pro cestující, ani v kapacitě zavazadelníku.
Nabíjení akumulátoru lze provádět několika způsoby:
- Externí nabíjení: Soukromá (domácí) zásuvka, wallbox, veřejné stejnosměrné nabíjecí sloupky do 32 kW (možnost nabití do 30 minut).
- Rekuperace brzdné energie: Získávání elektrické energie regenerativním brzděním.
- NOVĚ: Řemenem poháněný integrovaný startér-generátor (BiSG -Belt integrated Starter Generator). Dobíjení probíhá za jízdy. BiSG se stará o nepřetržitou dostupnost potřebného proudu pro pohon všech kol i v případě, že je baterie zrovna vybitá.
Hodnoty emisí dle cyklu WLTP od 36 g/km řadí k našim nejúčinnějším vozidlům.
VÍCe O POHONU phev > PŘEJÍT NA EVOQUE > PŘEJÍT NA DISCOVERY SPORT >